Wie was René Swarts?

René werd op 18 maart 1924 geboren in Den Haag en is op 7 januari 1967 overleden.

Van 1955 tot 1963 werkte hij voor het Nederlandse ingenieursbureau DHV in Iraq. Daar hield hij zich bezig met de aanleg van waterzuiveringsinstallaties om de Irakese bevolking te voorzien van zuiver, veilig drinkwater, wat de levensomstandigheden in Irak aanzienlijk heeft verbeterd.

Hij voelde zich thuis in Iraq en onder de Arabische bevolking.

René ontwikkelde een diepe waardering voor de Arabische bevolking, in het bijzonder de bedoeïenen, die met hun eenvoudige levensstijl en opmerkelijke gastvrijheid een blijvende indruk op hem achterlieten.

Onze Stichting zet zich, in de geest van René, in voor de arme mensen in Jordanië door bieden van onder andere kortdurende hulp in tijden van nood en bouwen aan hun toekomst met behoud van de eigen identiteit.

René Alexander Swarts